× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

وبلاگ PhotoNight

سفارش-انلاین-چاپ-عکس، سفارش-آنلاین-چاپ-عکس-اصفهان، چاپ-عکس-اصفهان، سفارش-آنلاین، عکس-نایت، چاپ-عکس-فوری، چاپ، انلاین-عکس، چاپ-فوری-عکس

چاپ عکس در زبان عامیانه یعنی منتقل کردن تصویر گرفته شده یا ساخته شده بر روی کاغذ چاپ را چاپ عکس می گویند.

حال پس از متوجه شدن مفهوم چاپ عکس به دو بحث خیلی مهم در چاپ می رسیم یکی چاپ افست یکی چاپ دیجیتال و باید بدانید که هر کدام برای چه اموری استفاده می شوند.

چاپ افست بیشتر برای کار های پر تیراژ استفاده میشود به دلیل اینکه ارزان تر از چاپ دیجیتال در می آید البته در صورت تیراژ بالا در تیراژ های پایین از چاپ دیجیتال گران تر می شود و البته چاپ افست زمان بر نیز می باشد.

چاپ دیجیتال برای کار های سریع تر و کم تعداد استفاده می شود و در کل تعداد در هزینه تمام شده آن تاثیری ندارد اما برای افرادی که کارشان را زود تر و فوری تر لازم دارند گزینه مناسب تری است.

سفارش-انلاین-چاپ-عکس، سفارش-آنلاین-چاپ-عکس-اصفهان، چاپ-عکس-اصفهان، سفارش-آنلاین، عکس-نایت، چاپ، انلاین-عکس

در گذشته مفهوم عکس فقط و فقط به شکل چاپ شده برای مردم قابل فهم بود و اصلا عکسی وجود نداشت که چاپ نشده باشد. پس از آمدن دوربین های دیجیتال و قابلیت مشاهده عکس ها در نمایشگر ها معنی و مفهوم کلمه عکس هم تغییر کرد.

تاریخچه عکس و عکاسی به سالیان خیلی دور تر باز میگردد و ذکر این جمله خالی از لطف نیست که عکاسی و هدیه ای از نور به ما می باشد و به طور کلی اگر نور نبود نتها عکس بلکه رنگ و تصویر و بینایی هیچ معنایی نداشت.

در ادامه به این موضوع می پردازیم که از چه زمان بشر توانست نور را بر روی کاغذ به شکل تصاویر در بیاورد و از چه زمانی چاپ عکس اختراع شد.

چرا عکسها را چاپ کنیم؟

ما به عنوان یک جامعه اکنون بیش از هر زمان دیگری عکس تولید می کنیم و تعداد کل عکس ها فراتر از تصور است. تخمین زده می شود امسال، میلیاردها فرد مجهز به گوشی هوشمند، حدود ۱.۲ تریلیون عکس بگیرند. بسیاری از آن ها در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهند شد اما بسیاری دیگر از آن ها به سادگی به فراموشی سپرده می شوند. چند سلفی خوب از یک شب جمعه پیش روی شما قرار می گیرد اما به ندرت پیش می آید که آن ها وارد دنیای فیزیکی شوند و بیت های آن ها در قالب جوهر قرار گرفته و تصویری روی کاغذ، بوم، چوب یا فلز به وجود آورد.

آموزش ترکیب بندی در عکاسی از منظره

مهمترین نکته در عکاسی منظره یافتن دیدی بی نظیر است. وقتی چنین دیدی را پیدا کردید، تمایل طبیعی شما احتمالا این خواهد بود که تا حد ممکن دورنمایی کنید یا از عدسی زاویه-باز (واید) استفاده نمایید تا کل صحنه بی نظیر را در یک عکس جای دهید.

استفاده از فاصله فراکانونی در عکاسی از مناظر

فاصله فراکانونی یا فاصله ابر کانونی (هایپرفوکال) چیست و چه استفاده ای در عکاسی منظره دارد؟ شما می توانید با این چند نکته فاصله فراکانونی و عمق میدان، همزمان تصویری شفاف از اشیاء نزدیک و چشم انداز دور به دست آورید.

آموزش عکاسی از غروب خورشید

با غروب خورشید، نور تغییر می کند تا رنگ های بی مانندی خلق کند – در این جا به شما می گوییم چطور عکس های بی نظیری از غروب خورشید بگیرید.

غروب خورشید می تواند سوژه ای فوق العاده باشد. رنگ های غنی، روشنایی بی مانند و شکل های زیبایی که هنگام غروب خورشید به وجود می آید، می تواند عکس هایی خارق العاده تولید نماید بدون این که نیاز به تلاش زیادی وجود داشته باشد. ولی، ممکن است متوجه شوید دوربین شما تصویری رنگ و رو باخته نسبت به آن چه با چشم خود می بینید، ثبت کنند.

فیلتر پلاریزه چیست و کاربرد آن در عکاسی

فیلترهای پولاریزه می توانند اشباع رنگ را افزایش داده و انعکاس را کاهش دهند – و یکی از تنها فیلترهای لنزی هستند که با استفاده از ویرایش عکس دیجیتال قابل بازتولید نیستند. آن ها ابزاری جدایی ناپذیر هستند که باید در کیف دوربین هر عکاسی جای داشته باشند. ولی ایجاد شمی درونی مبنی بر این که فیلتر پولاریزه چگونه بر عکس تاثیر خواهد گذاشت اغلب مستلزم آزمایش بسیار است. این خودآموز قصد دارد چنین فرایندی را برای شما بدین صورت تسریع کند که نشان دهد چگونه و چرا فیلترهای پولاریزه می توانند به صحنه های مختلف کمک کنند – و در برخی موارد آسیب برسانند.

همه عاشق عکاسی پاییز هستیم – آری، برگ های سرخ و طلایی روی پس زمینه ای از چمن سرسبز و آسمان زیبای آبی واقعا صحنه بی نظیری است. پس چطور می توانید این صحنه ها را ثبت کنید؟ در این جا چند نکته ابتدایی برای ارتقای رنگ های عکاسی پاییز به شما ارائه شده است (در حقیقت، این ها مناسب ارتقای رنگ در عکاسی بهار نیز هستند).

راهنمای خرید دوربین عکاسی

بهترین دوربین و لنزی که در ابتدای کار می توانید بخرید چیست؟

ابزارهای عالی باعث نمی شود به عکاسی بی نظیر تبدیل شوید ولی لنزهای عالی می توانند باعث بهبود شفافیت تصاویر شما شوند هرچند همه این ها ممکن است به واسطه اجرای ضعیف یا ترکیب بندی سرسری تصاویر خراب شود.

چگونه از فرزندمان عکسهای بهتری بگیریم

کودکی دوران بسیار زودگذری است،  این نکته را شاید تنها پدر و مادرها بخوبی درک کنند. در ادامه سه نکته ساده را باهم مرور می کنیم که کمک میکند عکس های بهتری از کودکانمان بگیریم.

صفحه‌ها

logo-samandehi

تلگرام پشتیبانی