× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

تکنیکهای عکاسی

نورپردازی در عکاسی پرتره

نورپردازی یکی از عوامل مهم در عکاسی پرتره است که باید به آن توجه شود. هدف از نورپردازی، مشخص کردن ویژگی‌های فیزیکی و روحی شخص در عکس است. برای نورپردازی در عکاسی پرتره، معمولا از نور طبیعی یا نور مصنوعی استفاده می‌شود. در صورت استفاده از نور طبیعی، بهتر است در مناطق سایه‌دار قرار گرفته و از نور مستقیم آفتاب جلوگیری شود. همچنین، اگر نور طبیعی کافی نیست، می‌توان از چراغ‌های نور مصنوعی با شدت نور مناسب استفاده کرد. یکی دیگر از نکاتی که باید در نورپردازی در عکاسی دقت شود، انتخاب زاویه مناسب است.

دیافراگم در عکاسی و هر آنچه عکاسان باید در مورد دیافراگم دوربین بدانید

 شاید به عنوان یک عکاس یا شخصی که به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارد، این سوال پیش آمده باشد که دیافراگم در عکاسی چیست و دیافراگم در دوربین کجاست! تنظیمات دیافراگم دوربین عکاسی، میزان گشودگی دیافراگم دوربین در محیط های مختلف و نحوه کار آن جز اصلی ترین و پایه ای ترین مفاهیم در عکاسی است و هرکس که تصمیم دارد در این زمینه شروع به فعالیت کند باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد. در ادامه به آموزش دیافراگم در عکاسی خواهیم پرداخت.

9 تا از حرفه ای ترین ترفندهای عکاسی

یکی از ابزار ثبت خاطرات و یادآوری لحظات خوب عکس گرفتن می‌باشد. عکاسی ابزاری باورنکردنی برای ثبت لحظات خوب و به اشتراک‌گذاری آن لحظات با دیگران است که میتواند در سال‌های متوالی یک خاطره به‌یاد ماندنی را برایمان تازه نگه دارد. زیبا و تمیز بودن عکس از ملزومات اولیه‌ی عکاسی هست که لازمه آن داشتن مهارت عکاسی است که هیچ نیازی به مدرک عکاسی ندارد و همه‌ی افراد با کمی تمرین میتوانند با هر وسیله ای بهترین عکس ها را بگیرند. در ادامه با ۹ ترفند عکاسی برای داشتن عکسی خارق العاده همراه ما باشید.

بوکه چیست و چگونه در عکس‌ها ایجاد می‌شود؟

بوکه (Bokeh) افکتی مات و هنری برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود. این جلوه در عکاسی کاربردهای گوناگونی دارد، از جمله ایجاد زیبایی بصری در عکس و تاکید بر سوژه. همچنین می تواند اشکال مختلفی هم داشته باشد.

آموزش ترکیب بندی در عکاسی از منظره

مهمترین نکته در عکاسی منظره یافتن دیدی بی نظیر است. وقتی چنین دیدی را پیدا کردید، تمایل طبیعی شما احتمالا این خواهد بود که تا حد ممکن دورنمایی کنید یا از عدسی زاویه-باز (واید) استفاده نمایید تا کل صحنه بی نظیر را در یک عکس جای دهید.

استفاده از فاصله فراکانونی در عکاسی از مناظر

فاصله فراکانونی یا فاصله ابر کانونی (هایپرفوکال) چیست و چه استفاده ای در عکاسی منظره دارد؟ شما می توانید با این چند نکته فاصله فراکانونی و عمق میدان، همزمان تصویری شفاف از اشیاء نزدیک و چشم انداز دور به دست آورید.

آموزش عکاسی از غروب خورشید

با غروب خورشید، نور تغییر می کند تا رنگ های بی مانندی خلق کند – در این جا به شما می گوییم چطور عکس های بی نظیری از غروب خورشید بگیرید.

غروب خورشید می تواند سوژه ای فوق العاده باشد. رنگ های غنی، روشنایی بی مانند و شکل های زیبایی که هنگام غروب خورشید به وجود می آید، می تواند عکس هایی خارق العاده تولید نماید بدون این که نیاز به تلاش زیادی وجود داشته باشد. ولی، ممکن است متوجه شوید دوربین شما تصویری رنگ و رو باخته نسبت به آن چه با چشم خود می بینید، ثبت کنند.

فیلتر پلاریزه چیست و کاربرد آن در عکاسی

فیلترهای پولاریزه می توانند اشباع رنگ را افزایش داده و انعکاس را کاهش دهند – و یکی از تنها فیلترهای لنزی هستند که با استفاده از ویرایش عکس دیجیتال قابل بازتولید نیستند. آن ها ابزاری جدایی ناپذیر هستند که باید در کیف دوربین هر عکاسی جای داشته باشند. ولی ایجاد شمی درونی مبنی بر این که فیلتر پولاریزه چگونه بر عکس تاثیر خواهد گذاشت اغلب مستلزم آزمایش بسیار است. این خودآموز قصد دارد چنین فرایندی را برای شما بدین صورت تسریع کند که نشان دهد چگونه و چرا فیلترهای پولاریزه می توانند به صحنه های مختلف کمک کنند – و در برخی موارد آسیب برسانند.

همه عاشق عکاسی پاییز هستیم – آری، برگ های سرخ و طلایی روی پس زمینه ای از چمن سرسبز و آسمان زیبای آبی واقعا صحنه بی نظیری است. پس چطور می توانید این صحنه ها را ثبت کنید؟ در این جا چند نکته ابتدایی برای ارتقای رنگ های عکاسی پاییز به شما ارائه شده است (در حقیقت، این ها مناسب ارتقای رنگ در عکاسی بهار نیز هستند).

صفحه‌ها

logo-samandehi