× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

ترفند عکاسی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

نورپردازی یک عنصر مهم در عکاسی تبلیغاتی است که به شما کمک می‌کند تا تصویری جذاب و با کیفیت بالا ایجاد کنید. با استفاده از نورپردازی عکاسی تبلیغاتی مناسب می‌توانید جزئیات تصویر را برجسته کنید، حالت‌های مختلفی از ظل و نور را ایجاد کنید و فضایی مطلوب را برای تصویر خود بوجود آورید. برای ایجاد نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی می‌توانید از لامپ‌های نور سفید، نرمال و گرم استفاده کنید و زوایای مختلف نوردهی را تست کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های حرفه‌ای نورپردازی مانند فلاش‌ها و نور پردازهای عکاسی استفاده کنید.

نورپردازی در عکاسی فضای باز

نورپردازی یکی از عناصر مهم در عکاسی فضای باز است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از نور، فضا و جزئیات بیشتری را در عکس خود به تصویر بکشید. در عکاسی فضای باز، شرایط نورپردازی پویا هستند و به دلیل وجود نور طبیعی (مثلاً نور خورشید) و تغییرات شدید در شرایط نوری طی روز، شما بهتر است با استفاده از تکنیک‌های مناسب، بتوانید این شرایط را مدیریت کنید. برای نورپردازی در عکاسی فضای باز، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از فلش دوربین استفاده کنید تا نور را به طور مستقیم به سوژه بفرستید.

نوردازی در عکاسی چیست

نورپردازی یک عنصر مهم در عکاسی است که به طراحی و انتخاب نور مناسب برای تصویربرداری اشاره دارد. یکی از مهمترین اصول نور پردازی مناسب عکاسی، استفاده از نور طبیعی است. به این معنی که از نور خورشید در فضای باز یا نور طبیعی داخلی اتاق‌ها استفاده می شود. هدف از این کار، ایجاد حالتی طبیعی و صحیح در تصویر است. در صورتی که نور طبیعی کافی نباشد، می توان از منابع نوری مصنوعی مثل فلاش، لامپ‌های روشنایی و چراغ‌های نورپردازی استفاده کرد. با استفاده از این منابع نوری، می توان حالت‌های متفاوتی از نورپردازی را ایجاد کرد.

 مشخصات و شرایط عکس لاتاری

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد عکس لاتاری چیست و چرا همه به این موضوع که به نظر پیش پا افتاده می‌آید این قدر اهمیت می‌دهند! باید خدمتتان عرض کنم که همین موضوع به ظاهر ساده که عکس لاتاری چگونه باید باشد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی  شانس شما در برنده شدن داشته باشد. عکس مناسب لاتاری دارای خصوصیات و جزئیات ساده در عین حال زیادی است که در صورت رعایت نکردن شرایط عکس لاتاری، بدون مشخص شدن علت یا ایراد عکس، فرصت برنده شدن را از دست می‌دهید. در صورتی که قصد گرفتن عکس ثبت نام لاتاری را دارید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

9 تا از حرفه ای ترین ترفندهای عکاسی

یکی از ابزار ثبت خاطرات و یادآوری لحظات خوب عکس گرفتن می‌باشد. عکاسی ابزاری باورنکردنی برای ثبت لحظات خوب و به اشتراک‌گذاری آن لحظات با دیگران است که میتواند در سال‌های متوالی یک خاطره به‌یاد ماندنی را برایمان تازه نگه دارد. زیبا و تمیز بودن عکس از ملزومات اولیه‌ی عکاسی هست که لازمه آن داشتن مهارت عکاسی است که هیچ نیازی به مدرک عکاسی ندارد و همه‌ی افراد با کمی تمرین میتوانند با هر وسیله ای بهترین عکس ها را بگیرند. در ادامه با ۹ ترفند عکاسی برای داشتن عکسی خارق العاده همراه ما باشید.

بوکه چیست و چگونه در عکس‌ها ایجاد می‌شود؟

بوکه (Bokeh) افکتی مات و هنری برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود. این جلوه در عکاسی کاربردهای گوناگونی دارد، از جمله ایجاد زیبایی بصری در عکس و تاکید بر سوژه. همچنین می تواند اشکال مختلفی هم داشته باشد.

آموزش ترکیب بندی در عکاسی از منظره

مهمترین نکته در عکاسی منظره یافتن دیدی بی نظیر است. وقتی چنین دیدی را پیدا کردید، تمایل طبیعی شما احتمالا این خواهد بود که تا حد ممکن دورنمایی کنید یا از عدسی زاویه-باز (واید) استفاده نمایید تا کل صحنه بی نظیر را در یک عکس جای دهید.

آموزش عکاسی از غروب خورشید

با غروب خورشید، نور تغییر می کند تا رنگ های بی مانندی خلق کند – در این جا به شما می گوییم چطور عکس های بی نظیری از غروب خورشید بگیرید.

غروب خورشید می تواند سوژه ای فوق العاده باشد. رنگ های غنی، روشنایی بی مانند و شکل های زیبایی که هنگام غروب خورشید به وجود می آید، می تواند عکس هایی خارق العاده تولید نماید بدون این که نیاز به تلاش زیادی وجود داشته باشد. ولی، ممکن است متوجه شوید دوربین شما تصویری رنگ و رو باخته نسبت به آن چه با چشم خود می بینید، ثبت کنند.

همه عاشق عکاسی پاییز هستیم – آری، برگ های سرخ و طلایی روی پس زمینه ای از چمن سرسبز و آسمان زیبای آبی واقعا صحنه بی نظیری است. پس چطور می توانید این صحنه ها را ثبت کنید؟ در این جا چند نکته ابتدایی برای ارتقای رنگ های عکاسی پاییز به شما ارائه شده است (در حقیقت، این ها مناسب ارتقای رنگ در عکاسی بهار نیز هستند).

صفحه‌ها

logo-samandehi