× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

تاریخچه چاپ عکس و تغییرات مربوط به آن در عصر حاضر

سفارش-انلاین-چاپ-عکس، سفارش-آنلاین-چاپ-عکس-اصفهان، چاپ-عکس-اصفهان، سفارش-آنلاین، عکس-نایت، چاپ، انلاین-عکس

در گذشته مفهوم عکس فقط و فقط به شکل چاپ شده برای مردم قابل فهم بود و اصلا عکسی وجود نداشت که چاپ نشده باشد. پس از آمدن دوربین های دیجیتال و قابلیت مشاهده عکس ها در نمایشگر ها معنی و مفهوم کلمه عکس هم تغییر کرد.

تاریخچه عکس و عکاسی به سالیان خیلی دور تر باز میگردد و ذکر این جمله خالی از لطف نیست که عکاسی و هدیه ای از نور به ما می باشد و به طور کلی اگر نور نبود نتها عکس بلکه رنگ و تصویر و بینایی هیچ معنایی نداشت.

در ادامه به این موضوع می پردازیم که از چه زمان بشر توانست نور را بر روی کاغذ به شکل تصاویر در بیاورد و از چه زمانی چاپ عکس اختراع شد.

چاپ اولین عکس تاریخ

حدود ۲۰۰۰ سال پیش یونانیان باستان چیزی را کشف کردند که ذهن همه را به خود درگیر کرد و آن این بود که که اگر بر روی یکی از دیوارهای یک اتاق تاریک روزنه‌ای ایجاد کنند، تصویر محیط بیرون بطور وارونه از طریق

این روزنه بر روی دیوار مقابل نقش می‌بندد.

از آن زمان افراد بسیار زیادی در سراسر جهان بر روی این پدیده کار کردند، حتی ستاره شناسی مسلمان به نام ابن هیثم نیز تحقیقات زیادی بر روی آن انجام داد. سرانجام در قرن شانزدهم میلادی، متفکران دریافتند که با قرار دادن عدسی در مقابل روزنه، تصاویر حاصل بر روی دیوار مقابل با وضوح بیش‌تر نمایش داده می‌شود. بعد از مدتی برای ترسیم و طراحی دقیق نقاشی‌ها، بخصوص بررسی پرسپکتیو، جعبه‌های تاریک با روزنه عدسی دار رواج یافت و به یکی از ابزار نقاشی بدل شد.

پس از وقوع انقلاب صنعتی در اوایل قرن نوزدهم، تعدادی از دانشمندان در نقاط مختلف جهان، بطور همزمان و بی‌خبر از هم، سعی در ثبت تصویر به وسیله جعبه تاریک داشتند. نیسفورنیئپس یکی از افرادی بود که توانست در سال ١٨٢۶ اولین عکس تاریخ را ثبت کند. نیئپس برای این کار یک صفحه را حساس کرده و درون جعبه تاریک قرار داد و بعد از ۸ ساعت نوردهی، توانست منظره مقابل اتاقش را بر روی صفحه حساس به نور ثبت کند. او این اختراع خود را هلیوگرافی یا نقاشی با نور نامید. سپس لوئی داگر موفق شد در سال ١٨٣٩ با روشی پیچیده تصاویر بسیار دقیقی ثبت کند. در این روش که داگرئوتیپ نام داشت برای ثبت عکس از صفحات نقر‌ه‌ای صیقل خورده و حساس شده با بخار یُد استفاده می‌شد. اولین عکس‌ها بیش‌تر روی صفحات فلزی با استفاده از این روش چاپ می‌شدند که تنها راه کپی کردن عکس، گرفتن تصویر دیگری از نسخه اصلی بود. که تکثیر زیاد بسیار سخت و عملا نشدنی بود. تا اینکه در همان سال‌ها دانشمندی انگلیسی به نام ویلیام فاکس تابوت توانست روشی را معرفی کند که ساخت چندین نسخه چاپی از یک تصویر واحد امکان پذیر کرد.

او پس از حساس کردن کاغذ و قرار دادن آن در داخل جعبه و ثبت تصویر، طی فرایند‌های شیمیایی خاص تصویری منفی از آن را چاپ کرد. او یک بار دیگر این تصویر منفی  را چاپ کرد تا به تصویر مشابه با آنچه ثبت کرده بود دست یابد. این روش که کالوتیپ نام داشت و قابلیت تکثیر بی‌شمار را فراهم می‌کرد، بعد‌ها اساس ثبت و چاپ عکس قرار گرفت. و واژه نگاتیو که امروزه از آن استفاده می‌کنیم از همان تصویر منفی ثبت شده بر روی کاغذ عکاسی تالبوت گرفته شده است.

اولین-عکس-های-تاریخ

در همان زمان که تالبوت در حال پیشبرد روند کار خود بود، جان هرشل و جینز پور هر کدام یک صفحه شیشه‌ای را ایجاد کردند که همان روند ثبت منفی تصویر روی آن‌ها اعمال می‌شد. این فرایند به دلیل سادگی، به روشی رایج برای ساختن نگاتیوهای صفحه شیشه‌ای تبدیل شد. این روند باعث می شود که چاپ مجدد از همان منبع نگاتیو امکان پذیر شود. این روش در اواسط دهه ۱۸۸۰ با ساخت فیلم‌های ژلاتینی تکمیل شد و استفاده از صفحه شیشه‌ای و فیلم مبتنی بر ژلاتین به روش رایج ثبت عکس تبدیل شد.

برخی از روش‌های چاپ عکس از پروژه‌هایی دیگر غیر از عکاسی به وجود آمدند. به عنوان مثال، سر جان هرشل به توسعه سیانوتایپ شهرت دارد، به دنبال روش جدیدی برای ایجاد طرح‌ می‌گشت که این روش را کشف کرد. او یک آهن حساس به نور ایجاد کرده بود که توانست روشی جدید برای چاپ تصاویر پیدا کند. با گذشت سال‌ها، روش‌های چاپی مانند پلاتین، VanDyke،  کالتیپ و روش‌های بی شماری دیگر برای تولید عکس‌های چاپی از صفحات شیشه‌ای و ژلاتینی معرفی شدند.

در آن دوران لوازم عکاسی بسیار سنگین و پر حجم بودند و به دلیل نیاز به ظهور سریع عکس از روی نگاتیو، عکاسان تاریکخانه‌ی سیار با خود حمل می‌کردند. ریچارد مادوکس، دامپزشک انگلیسی در سال ۱۸۷۱ برای حل این مشکل، با استفاده از ژلاتین و هالوژن‌ نقره، روش امولاسیون خشک را ابداع کرد. در این روش از شیشه‌های حساس ژلاتین دار استفاده می‌شد که زمان عکاسی را به ۲۵/۱ ثانیه کاهش داد و همچنین دیگر نیازی به ظهور سریع صفحات نبود.

در سال ۱۸۸۴، کارخانه کداک در آمریکا، اولین دوربین‌های عکاسی را که به Browni معروف بودند، تولید کرد و در اختیار عموم مردم قرار داد. این دوربین‌های کوچک به سرعت عکس ثبت شده را در اختیار مردم می‌گذاشتند. تنها کاری که باید می‌کردید قرار داده حلقه‌ی نگاتیو داخل دوربین بود و تمام مراحل چاپ را خود دوربین انجام می‌داد.

انواع روش‌های چاپ عکس در سده‌ی اخیر

۱- چاپ عکس مستقیم

۲- چاپ عکس به صورت بزرگنمایی یا آگراندیسور

این انواع چاپ عکس دارای معایبی بودند: مثلا وقتی عکاس برای ظاهر کردن عکس خود را در داروی مخصوص که پس از مرحله ی نوردهی بود قرار میداد زمان بسیاری را برای بدست آوردن تصویر مورد نظر خود باید مصرف میکرد هم چنین پس از این مرحله نیز که عکس به ظهور کامل می رسید باید به شست و شوی عکس میپرداخت برای خشک کردنش یا آن را بجایی توسط گیره آویخت که پس از مدت زمانی طولانی خشک میشد به این مرحله تاب دادند می گفتند و یا با صرف هزینه ی بسیار زیاد دستگاه خشک کن تهیه می کرد تا از مرحله ی تاب دادن عکس جلوگیری کند .

برای چاپ رنگی نیز از اگراندسبون استفاده میکردند که باید با نصب فیلتر رنگی مناسب و تهیه و تشخیص غلظت مناسب عکس را در آن قرار میدادند که خستگی و هزینه زیادی را برای عکاس به همراه داشت.

چاپ-عکس

سهولت عکاسی و چاپ عکس در قرن حاضر

با ورود عصر فناوری و ارتباطات در جهان و گسترش روز افزون رایانه ها و اینترنت، استفاده ی مردم جهان از شبکه های مجازی و اینترنتی برای سهولت ارتباطات، روش های سنتی عکاسی جای خورا به روش های مدرن و امروزی داده اند،امروزه همه ی افراد، پیر،جوان،کودک، زن، مرد و... میتوانند با تلفن همراه خود یا تبلت از لحظات به یاد ماندنی آن عکس بگیرند.

برخی از این عکس ها به حدی خاطره انگیز میباشند و خاطره ی آن روز به یاد ماندنی را برای ما زنده میکنند که ما دوست داریم با چاپ عکس به آنان اعتبار ببخشیم.اما هیچکس دوست ندارد وقتی در مسافرت یا ساحل دریاست و با دوستان و خانواده  خود در حال تفریح است آنها را رها کند و ترافیک و مسیر را تحمل کند تا به صرفه هزینه و زمان بسیار خود را به یک عکاسی برساند تا عکسش را چاپ کنند.

چاپ عکس آنلاین،  راه حلی آسان برای چاپ تمام عکس های شما

دیگر نیازی به داشتن ابزار های چاپ عکس در منزلتان ندارید و نیازی نیست  خود را به مخاطره انداخته و لابراتوار های عکاسی بروید،شما میتوانید برای چاپ عکس آنلاین به سایت های مختلف مراجعه کنید و پس از تکمیل مراحل مقدماتی ثبت نام در سایت،عکس خود را آپلود کنید و یا به تلگرام یا واتساپ بفرستید تا در کوتاه ترین زمان ممکن یا با کمترین هزینه عملیات چاپ عکس آنلاین شما را انجام داده شود و عکسی با کیفیت از دریافت کنید.همچنین می توانید همزمان اقدام به چاپ شاسی نمایید.

خدمات مختلف چاپ عکس آنلاین

۱- کیفیت چاپ عکس عالی

۲- در تمام ساعات کارشناسان با تجربه پاسخگو تمام سوالات هستند.

۳- تمام سفارشات چاپ عکس آنلاین؛بدون مشارکت انسان و با استفاده از سیستم اتوماسیون یکپارچه و با بهره گیری از آخرین فناوری چاپ و صحافی برای کسب انجام می گیرد.

۴- بدون دردسر و آسان پرداخت آنلاین

۵- در تمام مراحل چاپ آنلاین عکس، برای حفظ حریم خصوصی شما زیر نظر نیروهای متخصص و مورد اعتماد خانم تولید عکس را انجام میگیرد.

چاپ عکس آنلاین با آپشن های اضافی

۱- هیه ی کتابچه عکس به صورت فانتزی و آلبوم دیجیتالی
۲- تهیه ی آلبوم عکس دیجیتالی و مجله ای
۳- چاپ عکس بر روی کارت پستال

۴- چاپ عکس به صورت مگنتی آهنربایی

۵- چاپ عکس در اندازه های کلاسیک، معمولی،استاندارد،غیر استاندارد

۶- چاپ عکس پوستری برای دیوار های خانه شما

۷- چاپ عکس های زیبا و جذاب توان بر روی لیوان

۸- خدمات چاپ عکس برای چاپ و تبلیغات

با چاپ آنلاین عکس، مدرن و متفاوت باشید.

این انتخاب شماست تا چاپ عکس های خود را با سهولت و در کمترین زمان ممکن به بهترین سایت های چاپ آنلاین بسپارید تا با بهترین کیفیت و بصورت فوری در اختیار شما قرار گیرد. تمام خدمات مورد نیازمشتری می‌تواند به صورت آنلاین در دسترس او قرار بگیرد. و برای بهترین چاپ عکس اطمینان خاطر را به او هدیه دهد

برای ثبت لحظه های تکرار نشدنی عمرتان اقدام کنید!

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

logo-samandehi

تلگرام پشتیبانی