× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

دوربین عکاسی

دیافراگم در عکاسی و هر آنچه عکاسان باید در مورد دیافراگم دوربین بدانید

 شاید به عنوان یک عکاس یا شخصی که به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارد، این سوال پیش آمده باشد که دیافراگم در عکاسی چیست و دیافراگم در دوربین کجاست! تنظیمات دیافراگم دوربین عکاسی، میزان گشودگی دیافراگم دوربین در محیط های مختلف و نحوه کار آن جز اصلی ترین و پایه ای ترین مفاهیم در عکاسی است و هرکس که تصمیم دارد در این زمینه شروع به فعالیت کند باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد. در ادامه به آموزش دیافراگم در عکاسی خواهیم پرداخت.

9 تا از حرفه ای ترین ترفندهای عکاسی

یکی از ابزار ثبت خاطرات و یادآوری لحظات خوب عکس گرفتن می‌باشد. عکاسی ابزاری باورنکردنی برای ثبت لحظات خوب و به اشتراک‌گذاری آن لحظات با دیگران است که میتواند در سال‌های متوالی یک خاطره به‌یاد ماندنی را برایمان تازه نگه دارد. زیبا و تمیز بودن عکس از ملزومات اولیه‌ی عکاسی هست که لازمه آن داشتن مهارت عکاسی است که هیچ نیازی به مدرک عکاسی ندارد و همه‌ی افراد با کمی تمرین میتوانند با هر وسیله ای بهترین عکس ها را بگیرند. در ادامه با ۹ ترفند عکاسی برای داشتن عکسی خارق العاده همراه ما باشید.

استفاده از فاصله فراکانونی در عکاسی از مناظر

فاصله فراکانونی یا فاصله ابر کانونی (هایپرفوکال) چیست و چه استفاده ای در عکاسی منظره دارد؟ شما می توانید با این چند نکته فاصله فراکانونی و عمق میدان، همزمان تصویری شفاف از اشیاء نزدیک و چشم انداز دور به دست آورید.

فیلتر پلاریزه چیست و کاربرد آن در عکاسی

فیلترهای پولاریزه می توانند اشباع رنگ را افزایش داده و انعکاس را کاهش دهند – و یکی از تنها فیلترهای لنزی هستند که با استفاده از ویرایش عکس دیجیتال قابل بازتولید نیستند. آن ها ابزاری جدایی ناپذیر هستند که باید در کیف دوربین هر عکاسی جای داشته باشند. ولی ایجاد شمی درونی مبنی بر این که فیلتر پولاریزه چگونه بر عکس تاثیر خواهد گذاشت اغلب مستلزم آزمایش بسیار است. این خودآموز قصد دارد چنین فرایندی را برای شما بدین صورت تسریع کند که نشان دهد چگونه و چرا فیلترهای پولاریزه می توانند به صحنه های مختلف کمک کنند – و در برخی موارد آسیب برسانند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

بهترین دوربین و لنزی که در ابتدای کار می توانید بخرید چیست؟

ابزارهای عالی باعث نمی شود به عکاسی بی نظیر تبدیل شوید ولی لنزهای عالی می توانند باعث بهبود شفافیت تصاویر شما شوند هرچند همه این ها ممکن است به واسطه اجرای ضعیف یا ترکیب بندی سرسری تصاویر خراب شود.

تنطیمات دوربین عکاسی

پس از آشنایی با اجزای دوربین های عکاسی و همینطور اصول اولیه عکاسی در این مقاله قصد داریم با چند رکن اصلی از تنظیمات دوربین عکاسی که می تواند شما را در گرفتن بهتر عکس ها یاری کند آشنا شویم.

 
ساختار دوربین عکاسی و عملکرد اجزای دوربین عکاسی

 آموزش ساختار و عملکرد اجزای دوربین عکاسی یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین موضوعات در یادگیری عکاسی است چراکه ﺩﺭک ﺑﺴﻴﺎﺭی ﺍﺯ ﺗﻨﻈﻴﻤﺎﺕ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﺟﺰﺍی ﺍﺻﻠﯽ ﺁﻧﺴﺖ.

آشنایی با لنز دوربین عکاسی و شناخت فاصله کانونی

ﻟﻨﺰ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺟﺰﺍء ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﮑﺎﺱ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﺠﻠﯽ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻣﻴﺪﻫﺪ.ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎی ﺍﺻﻠﯽ ﺩﻭﺭﺑﻴﻨﻬﺎی SLR ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻟﻨﺰﻫﺎ، ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﻫﺎی ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﻭ ﺑﻴﺸﻤﺎﺭی ﺍﺳﺖ

اینفوگرافی تاریخچه دوربین عکاسی

هنر عکاسی ، فرتورنگاری یا فتوگرافی هنر ثبت لحظات تکرار ناپذیر و به معنای روش عکاسی یا عکس برداری است که این روز ها با پیشرفت تکنولوژی به بزرگترین سرگرمی رو به رشد در جهان و صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است . تاریخچه دوربین عکاسی و اختراع اولین دوربین جهان ، موضوعیست که هر هنرآموز عکاسی کم و بیش باید به آن آگاهی داشته باشد. دوربین عکاسی اصلی ترین ابزار در هنر عکاسی است.

صفحه‌ها

logo-samandehi