× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

آموزش ۲۱ ژست عکاسی برای آقایان

آموزش ژست عکاسی آقایان عکس نایت

در مقاله قبلی به معرفی ۱۸ ژست عکاسی برای خانم پرداختیم. حال در ادامه مقاله قبلی می خواهیم تعدادی از ژست های مخصوص آقایان که ساده و در عین حال بسیار جذاب هستند را معرفی کنیم.

سوژه های آقا اغلب در حین عکاسی نسبت به خانم ها احساس راحتی کمتری دارند بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب مدل را در حین عکاسی راحت نگه دارید.

همانطور که در مقاله قبلی اشاره شد یکی از نکاتی که توصیه می شود رعایت کنید درگیر کردن مدل با پروسه عکاسی است. اگر سوژه از طرح وبرنامه شما برای عکاسی اطلاع داشته باشد و یا حتی شما از او نظر بخواهید و با او در مورد ژست ها و فضاها بحث کنید احساس راحتی بیشتری می کند.

خوب بریم سراغ معرفی چند ژست عالی برای عکاسی از آقایان:

۱- یک ژست بسیار عالی برای پورتره آقایان؛ یک شات از بالا تنه در حالی که دست ها در سینه جمع شده اند (دست به سینه). دو نکته خیلی مهم در این ژست که باید رعایت شود: شانه ها باید کمی عقب داده شوند و دیگری عضلات شکم باید در سینه نگه داشته شوند.

ژست عکاسی آقایان

۲- شات تمام قد در حالت دست به سینه نیز بسیار جذاب می باشد. علاوه بر آن از سوژه بخواهید تا یک پا را روبروی پای دیگر قرار دهد و مطمعن شوید تا تمام وزن بدن به طور مساوی روی دو پا نباشد در غیر این صورت زشت به نظر می رسد.

زست عکاسی آقایان

۳- یک سوال تکراری که بسیاری از مدل ها از عکاس خود می پرسند این است که دستانشان را کجا بگذارند. پاسخ این سوال بسیار ساده است. چهار حالت هست که می توانید به خاطر بسپارید. (این ۴ حالت را برای و دست ترکیب کنید) ۱) آزادانه در کنار بدن ۲) روی باسن ۳) دست در جیب ۴) دست ها به سینه. و بعلاوه هر دو دست باید همیشه راحت و ریلکس باشند. بدین معنی که عضلات راحت باشند مگر اینکه از یک بدنساز عکاسی بکنید.

ژست عکاسی آقایان

۴- یک ژست معمولی برای حالتی که مدل مرد ایستاده باشد. عموما مردان با نحوه فرم دهی به دست ها مشکل دارند. قرار دادن دست ها در جیب های کناری یک روش مطمعن برای رسیدن به یک ژست طبیعی و راحت می باشد.

آموزش ژست عکاسی آقایان

۵- این ژست کمی با ژست قبلی متفاوت است. یک لباس بر روی شانه، فقط یک انگشت شصت در جیب و وضعیت پاها همانند عکس زیر.

ژست عکاسی آقایان

۶- یک ژست نشسته، همانند عکس زیر، قرار دادن مچ یکی از پاها روی زانوی پای دیگر بنظر طبیعی و ریلکس می آید. کمی از بالا عکس را بگیرید.

ژست عکاسی آقایان

۷- تکیه دادن به دیوار یک ژست ساده و عالی دیگر برای حالت ایستاده است.

ژست عکاسی

۸- از کنار تکیه دادن به دیوار که برای هر دوی عکس های رسمی و غیر رسمی بسیار مناسب و عالی است.

ژست عکاسی آقایان

۹- یک ژست ساده و عالی برای پرتره های رسمی. گرفتم وسایلی نظیر کتاب، لپ تاپ و حتی ابزار می توانند عاملی جهت اشاره به حرفه سوژه دارد.

مل عکاس آقا

۱۰- گرفتن عکس از مردی که لبه میز نشسته است خیلی عالی می شود.

ژست عکاسی

۱۱- یک ژست بسیار ساده و عالی برای مردی که روی میز نشسته است.

آموزش ژست عکاسی

۱۲- یک ژست با تغییر کوچکی در ژست قبلی که بسیار مناسب برای پورتره های رسمی می باشد.

ژست عکاسی آموزش

۱۳- برای نشان دادن محیط کاری و در عین حال از بین بردن فاصله بوجود آمده بوسیله اشیا در جلو سوژه، عکس خود را از پشت بگیرید. نتیجه بسیار جذاب و در عین حال رسمی خواهد بود.

ژست عکاسی مردان

۱۴- در این ژست مدل دو دست خود را به حالت دست به سینه روی میز قرار می دهد. در این حالت می توانید وسایل مربوط به کار را روی میز قرار دهید تا به حرفه سوژه اشاره کرده باشید.

ژست عکاسی از مرد

۱۵- استفاده از یک صندلی به عنوان تکیه گاه می تواند پرتره را بسیار جذاب و عالی کند. این ژست زمانی که می خواهید یک فرد خلاق و حرفه ای را در محیط کارش معرفی کنید بسیار کار آمد می باشد.

ژست عکاسی آقا

۱۶- نشستن روی صندلی عموما برای پرتره های رسمی و شرکتی مناسب است.

ژست عکاسی مردانه

۱۷- یک ژست راحت و بیعی در حالتی که سوژه روی زمین نشسته است. عکاسی از زوایا و جهات مختلف را در این حالت امتحان کنید.

ژست عکاسی مردانه

۱۸- ژست بسیار عالی دیگر برای حالتی که سوژه روی زمین نشسته است. این ژست برای عکاسی در محیط باز مناسب است.

ژست عکاسی

۱۹- یک ژست ساده و راحت در حالی که سوژه روی زمین نشسته است.

آموزش ژست عکاسی

۲۰- یک ژست غیر رسمی. مدل روی در حالی که به دیوار یا وسیله ای تکیه داده روی زمین نشسته است.

آموزش عکاسی ژست عکس نایت

۲۱- اجازه دهید سوژه نقش اصلی را در عکس شما داشته باشد. کادر خود را جوری ببندید تا صورت سوژه کاملا در کادر قرار گیرد.

پرتره آموزش ژست پرتره مردانه

به خاطر داشته باشید هیچ چیز مطلق نیست، هر کدام از این نمونه ژست ها می تواند بر اساس سناریو و محیط عکاسی شما تغییر کنند. نیازی به افراط نیست، در واقع تمام چیزی که برای یک عکاسی پرتره خوب نیاز دارید سادگی است. پس زمینه ساده، لباس ساده، ژست های ساده و حالات طبیعی.

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

logo-samandehi

تلگرام پشتیبانی