× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

چگونه از کودکان عکسهای بهتری بگیریم

چگونه از فرزندمان عکسهای بهتری بگیریم

کودکی دوران بسیار زودگذری است،  این نکته را شاید تنها پدر و مادرها بخوبی درک کنند. در ادامه سه نکته ساده را باهم مرور می کنیم که کمک میکند عکس های بهتری از کودکانمان بگیریم.

احساسات فراتر از کمال

یادگیری اصول و تکنیک های عکاسی ایده بدی نیست ولی زمانی که می خواهید از فرزند خود عکاسی کنید، حقیقت چیز دیگریست، عکسها با احساسات واقعی حرف اول را میزنند و برای شما دل نشین ترند. وقتی دوربین عکاسی را آماده می کنید تا از کودک خود عکاسی کنید تنها به دنبال بهترین و زیباترین لبخندش نباشید. به دنبال شور و اشتیاق و احساسات حقیقی باشید که در بیشتر مواقع زمانی که کودک شما متوجه شما نیست و در عالم خود سیر می کند اتفاق می افتد.

زمان انتخاب از بین عکسهایی که گرفته اید، فقط به عکسهایی که فوکوس خوب و کادربندی خاص دارند توجه نکنید، گاهی عکس هایی که از لحاظ تکنیکی مشکل دارند خیلی خوب احساسات حقیقی را نشان می دهند.

عکاسی از کودکان

برای مثال در عکس بالا چند مشکل تکنیکی وجود دارد. دست یکی از دختر بچه ها کامل در کادر نیست و کراپ شده است و دختر دیگر فوکوس نیست. شاید این مشکلات باعث شوند بخواهید آن را از مجموعه عکس ها حذف کنید، اما هر بار نگاه کردن به این عکس ممکن است خنده ای بر لبان شما بیاورد (به ویژه اگر فرزندان خود شما باشند) که دلیل آن شادی حقیقی موجود در عکس و صورت سوژه هاست که لحظه ای ویژه را ثبت کرده است.

نویسنده این مقاله در مورد نظرات اطرافیان خود در مورد عکس بالا و پایین این طور می نویسد که:

"زمانی که خانواده و دوستان آلبوم عکس ها را مرور می کنند، نظری درباره عکس پایین که همان روز از دو دختر بچه که هم به دوربین نگاه می کنند و خنده ای خوب بر لبان دارند و عکس از لحاظ تکنیکی و کادربندی مشکلی ندارد نمیدهند و به سادگی از آن گذر می کنند، ولی همیشه نظرات درباره عکس بالاست، اینکه چقدر آن ها در عکس خوشحالند و اینکه چقدر این عکس را دوست دارند. این عکس را بیشتر دوست دارند نه بخاطر اینکه از لحاظ تکنیکی خیلی حرفه ای و بدون عیب است بلکه بخاطر احساسات حقیقی که در عکس جریان دارد آن را دوست دارند.”

 نکات عکاسی از کودکان

زیبایی در سادگی

وقتی صحبت از عکاسی از کودکتان می شود، منتظر زمانی نباشید که لباس مناسب پوشیده و یا در مراسم خاصی باشد، این لحظات زیبا هستند ولی به ندرت و با فاصله اتفاق می افتند. در عوض به دنبال ثبت لحظات عادی روزمره باشید.

ثبت عکسی از کتاب خواندن کودکان قبل از خواب، عکاسی از صورت های کثیف در هنگام غذا خوردن و... .

آموزش عکاسی از کودک

زندگی همیشه کاملا شیک نیست، زندگی همیشه به همریخته و پر جنب و جوش و سرشار از لحظات تکراریست. به ندرت پیش می آید تا خانه تمیز و بچه ها لباس تمیزی پوشیده باشند و شما دوربین خود را برای عکاسی آماده کنید.

از فرصت استفاده کنید و از کودک خود در فرصت مناسب عکاسی کنید و ببینید که توانسته اید زیبایی در سادگی را ثبت کنید.

عکاسی از کودک

آنچه فرزندتان دوست دارد را ثبت کنید

کودک شما در هر مقطع زمانی مشخصی حداقل یک وسیله یا شخصیت مورد علاقه دارد. این می تواند یک عروسک، کتاب مورد علاقه، یک کلاه یا لباس یکی از شخصیت های کارتونی که دوست دارد هر روز بپوشد و یا بهترین دوستش باشد.

عکاسی از کودکان

صرفنظر از آنچه مورد علاقه فعلی آنهاست، عکاسی از آنها با چیزهای که خیلی دوست دارند روشی واقعاً شیرین برای یادآوری مقاطع مختلف زندگی آنهاست.

وسیله مورد علاقه آنها ممکن است هر یکی دوسال عوض شود و این مورد با گذر زمان فراموش می شود. پس این خیلی می تواند برای هر دوی شما شیرین باشد که پس از سال ها با نگاه کردن به عکس ها وسایل مورد علاقه سال ها قبل را یادآوری کند.

عکس کودک

عکس ها را از کامپیوتر خارج کنید

همیشه صدها عکس از کودکان خود بصورت دیجیتال میگیریم و تنها تعدادی از آنها را در یکی از شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم و بقیه برای سال ها داخل هارد درایومان از دیده ها مخفی می شوند. یکی از مهمترین نکته های عکاسی از کودکانمان چاپ این عکس هاست.

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

logo-samandehi

تلگرام پشتیبانی