× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

پادشاه فصل ها پاییز!

همه عاشق عکاسی پاییز هستیم – آری، برگ های سرخ و طلایی روی پس زمینه ای از چمن سرسبز و آسمان زیبای آبی واقعا صحنه بی نظیری است. پس چطور می توانید این صحنه ها را ثبت کنید؟ در این جا چند نکته ابتدایی برای ارتقای رنگ های عکاسی پاییز به شما ارائه شده است (در حقیقت، این ها مناسب ارتقای رنگ در عکاسی بهار نیز هستند)

۱. استفاده از فیلتر پولاریزه

اشباع رنگی که با استفاده از فیلترهای پولاریزه به دست می آورید بی نظیر است. این مسئله به طور خاص در به دست آوردن آسمان آبی دوست داشتنی مفید خواهد بود و همینطور متوجه خواهید شد که قدری از غباری که اغلب در این هنگام از سال وجود دارد را نیز کم می کند.

فیلتر پولاریزه در عکاسی پاییز

۲. گرفتن عکس در ساعات طلایی

با این که در هر زمانی از روز می توانید نتایجی عالی به دست آورید – من عاشق عکاسی رنگ های پاییزی در پایان روز دقیقا قبل از غروب خورشید هستم که نور آن طلایی است. این کار باعث می شود رنگ های سرخ و طلایی بیش از پیش برجسته شوند.

عکاسی در پاییز

۳. از روزهای ابری چشم پوشی نکنید

برخی افراد روزهایی که خورشید در حال  درخشش نیست، دوربین ها را از کیف خود بیرون نمی آورند – اما این روزها در حقیقت می توانند بهترین روزها برای عکاسی باشند. من روزهای ابری را دوست دارم زیرا باعث می شوند حال و هوای خاصی به وجود آید که در روزهای آفتابی وجود ندارد – به علاوه، عکس های عموما خوب و غنی هستند.

عکاسی در پاییز

۴. به دنبال تضادها باشید

یک راه برای برجسته کردن رنگ ها در عکس های شما، این است که قاب عکس های خود را به گونه ای تنظیم کنید که رنگ های مختلف در تضاد با یکدیگر نشان داده شوند، مثل برگ های طلایی روی آسمان آبی – یک برگ سرخ روی چمن سرسبز و مانند آن.

عکاسی در پاییز

۵. از عکس گرفتن در نور خورشید خودداری کنید

عکس گرفتن در نور خورشید باعث ایجاد سایه ها، اشباع کمتر رنگ ها و فلر لنز می شود (که تاثیر رنگ ها را بیش از پیش کاهش می دهد. در روزهای آفتابی – پیوسته خورشید را پشت سر خود نگه دارید. در صورتی که ناچار هستید در نور خورشید عکس بگیرید، از هود لنز استفاده کنید یا لنز را در پناه چیزی قرار دهید تا از ایجاد فلر لنز جلوگیری شود.

۶. وایت بالانس (تراز سفیدی) را بصورت دستی تنظیم کنید

گاهی حالت خودکار در خصوص تعادل رنگ سفید به شما بهترین نتیجه را ارائه نمی کند. رنگ های خود را با افزایش دمای رنگ کمی گرم تر کنید (اما نه بیش از حد). می توانید این کار را با افزایش عدد کلوین انجام دهید یا در صورتی که دوربین شما تنظیمات نیمه-خودکار دارد، تنظیماتی مثل «حالت ابری» را انتخاب کنی

وایت بالانس در عکاسی پاییز

۷. نوردهی عکس های خود را اندکی کمتر کنید

زمان نوردهی عکس های خود را اندکی کمتر کنید و متوجه خواهید شد که این کار به رنگ های شما اشباع عمیق تری می دهد. باز هم باید گفت بسیاری از این کارها با فتوشاپ قابل انجام است، به ویژه اگر با فرمت RAW عکس می گیرید.

البته به یاد داشته باشید وقتی عکس های دیجیتالی خود را گرفتید، همیشه می توانید بعد از آن با کامپیوتر عکس را ارتقا دهید. اینجا محل ذکر این مطلب نیست (چون قصد دارم روی تکنیک های دوربین تمرکز کنم) اما اگر با فرمت RAW عکس بگیرید، وضعیت بهتری خواهید داشت که بعدا روی عکس کار بیشتری انجام دهید.

نوردهی در عکاسی پاییز

۸. به صحنه های کوچک بنگرید

به صحنه های کوچک تر بنگرید. این می تواند صحنه ای کلی یا صحنه ای کوچک در دوردست باشد که مثلا با لنز ۴۰۰mm قابل ثبت است. جنگل تاریکی را متصور شوید که در آن تنها یک پرتو نور با یک درخت برخورد می کند.

عکاسی در پاییز

۹. نور را دنبال کنید

جنگل های پاییزی با درختان طلایی و نور زرینی که در میان آن ها راه باز می کنند واقعا بی نظیر هستند. اما خورشید حرکت می کند، بنابراین نور پیوسته تغییر می کند. هر بار به خاطر تغییر نور، ترکیب جدیدی شکل می گیرد. شما باید سریع اقدام کنید تا عکس خود را بگیرید، در غیر این صورت، فرصت از دست شما می رود. گاهی کار تقریبا مثل «رقصیدن با نور» است. شما ریتم خاصی به خود می گیرید و با نور وارد جنگل می شوید. عکاسی جنگل بدین صورت نسبتا دشوار است اما پاداش آن محشر است! در یک صبح زیبا در جنگل، گاهی می توانید مجموعه عکس های خوب بسیاری شکار کنید.

نور در عکاسی فصل پاییز

۱۰. سعی کنید به بالا بنگرید

گاهی عکس گرفتن با لنز زاویه باز و نگاه کردن به آسمان و دیدن برگ های نارنجی که تصویری با همه شاخه های پر پیچ و خم شکل داده اند می تواند نتایج واقعا خلاقانه ای به دنبال داشته باشد.

عکاسی در فصل پاییز

۱۱. مِه

مه! من عاشق عکاسی جنگل های مه آلود هستم. عکس گرفتن از جنگل های پاییزی با اندکی جو مه آلود می تواند تصویری ماورایی شکل دهد. همان طور که گفته ام: جنگل می تواند پرهرج و مرج باشد و چیزهای زیادی در رابطه با ترکیب آن وجود دارد. اما مه همه لایه های مختلف درختان را جدا می کند و کار شما را بسیار آسان تر می کند. همین طور مه به بُعد رازآلود عکس شما می افزاید. از دید من، ۲ نوع مه در جنگل وجود دارد: مِه غلیظ، و:

مه در عکاسی پاییز

۱۲. پرتوهای نور

پرتوهای نور با آسمان صاف و رطوبت بالا به وجود می آید. بنابراین، اگر پیش بینی چنین روزی در پاییز وجود داشته باشد، زمان جشن گرفتن است. این حالت معمولا در ابتدای صبح روی می دهد اما می تواند هر زمان دیگری نیز رخ دهد. چشم خود را از هوا برندارید. به نظر من، چنین زمان هایی ۱تا۲ ساعت بعد از طلوع خورشید از هر زمان دیگری زیباتر هستند که خورشید هنوز پایین است و پرتوهای نور راه خود را در میان درختان باز می کنند.

نور در عکاسی فصل پاییز

 

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

logo-samandehi

تلگرام پشتیبانی