× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

در پاییز عکس های زیباتری بگیریم - ۹ نکته برجسته برای عکاسی در فصل پاییز

نکات برجسته عکاسی در فصل پاییز

پاییز فصل مورد علاقۀ بسیاری از عکاسان طبیعت و منظره می‌باشد. دلیل خوبی برای این مسئله وجود دارد. ساختار غنی شاخ و برگ درختان و مناظر زیبای این فصل، سوژۀ فوق‌العاده‌ای برای عکاس فراهم می‌آورد و او را به عکاسی در یک غروب دلنشین دعوت می‌کند.

اگر پاییز امسال قصد دارید به عکاسی بپردازید، یک سری توصیه‌ها در ادامه برای شما مطرح شده است تا بتوانید عکس‌های بهتری بگیرید: ‌

۱- از فیلتر پولاریزه استفاده کنید.

مربی انجمن عکاسی نیویورک، کریس کاردینو می‌گوید: «پولاریزۀ مدور یکی از فیلترهای مورد علاقۀ من می‌باشد که برای موقعیت‌های بسیاری کاربرد دارد. نه‌تنها به شما کمک می‌کند هنگامی که خورشید می‌درخشد، آسمان را تاریک‌تر کنید، بلکه درخشش سطوح غیر فلزی، از جمله سطح آب، برگ‌های خیس و غیره را نیز کاهش می‌دهد.» (اگر مطمئن نیستید چطور از فیلتر پولاریزه استفاده کنید، می‌توانید این ویدئوی جامع را مشاهده نمایید.)

در ادامه راجع به بهترین زمان روز برای عکاسی در فضای باز صحبت خواهیم کرد. در حالت ایده‌آل، اگر شما همه چیز را هوشمندانه زمان‌بندی کنید، با نور، انعکاس زیاد و یا خورشید بالای سر مشکلی نخواهید داشت. با این وجود اگر نتوانید برنامۀ خود را به درستی تنظیم نمایید و با نور شدید مواجه شوید، فیلتر پولاریزه به شما کمک بسیاری خواهد کرد تا عکس بهتری بگیرید.

عکاسی پاییز آموزش عکاسی

۲- تجربه با عکاسی ماکرو

اگر در عکاسی از شاخ و برگ اندکی خلاقیت به خرج دهید، می‌بینید که آزادی عمل بیشتری به نسبت عکاسی از مناظر برای ثبت تصاویر این فصل دارید.

اگرچه دوربین‌های سنتی نیز قابلیت‌های عکاسی ماکرو را دارند، اما دوربین‌های تک‌ لنز برای این کار مناسب‌تر می‌باشند. عمدتاً به این دلیل که به شما اجازه می‌دهند لنزهای ماکروی خاص به آن‌ها وصل کنید. شما برای ثبت عکس‌های خوب واقعاً به این لنزها نیاز خواهید داشت. هنگامی که ابزار آلات عکاسی ماکرو را آماده نمودید، با سوژه‌هایی همچون کدو یا برگ درخت افرا شروع کنید.

نکات عکاسی در پاییز

۳- خارج از چارچوب فکر کنید

اگر همچنان در گرفتن عکس‌های خاص پاییزی مشکل دارید، از شاخ و برگ دوری کنید و در عوض سعی کنید با زاویه‌ای متفاوت حس و حال فصل را ثبت نمایید – چیزی که دیگر عکاسان ممکن است نایدیده بگیرند زیرا مجذوب عکاسی از و شاخ و برگ درختان شده‌اند.

عکاسی پاییز آموزش عکاسی عکس نایت

۴- انعکاس‌ها را پیدا کنید

اگر شما بیش از هر چیز دیگری به عکاسی از شاخ و برگ درختان علاقه دارید، به کارگیری انعکاس‌ها در جریان کاری خویش می‌تواند اثربخشی بصری را دو برابر کند. کریس کاردینو می‌گوید: «به قوانین همسازگری که اعمال خط افق میانی را نامتناسب می‌شمارد، کمتر دقت کنید.»

«این قواعد باید به هنگام نیاز شکسته شوند و موردی که ذکر شد، سناریوی ایده‌آلی برای این کار می‌باشد. وقتی قاب را به دو قسمت تقسیم می‌کنید، منظره به شکل زیبایی متقارن می‌گردد.»

عکاسی پاییز نکات عکاسی پاییز

۵- به دنبال الگوها و بافت‌ها باشید

رنگ یکی از مولفه‌های اصلی طراحی می‌باشد که در تصاویر خود با آن‌ها سر و کار خواهید داشت، اما به دنبال سایر الگوها و بافت‌ها نیز باشید تا ترکیب رضایت‌بخش‌تری پدید آورید. اگر دنیای اطراف خود را با مولفه‌های طراحی دو بُعدی ببینید (خط، الگو، بافت و غیره)، مهارت‌های ترکیبی شما پیشرفت خواهد کرد.

آموزش عکاسی در پاییز

۶- صبور باشید و منتظر نور دراماتیک و جذاب بمانید

شکیبایی می‌تواند بهترین ابزاری باشد که شما در کیف دوربین خود دارید. رنگ‌های پاییزی فوق‌العاده هستند، اما اگر با نور مناسب برای سوژه شما ترکیب شوند، بسیار بهتر نیز خواهند شد. شکیبایی معمولاً یک فاکتور مهم میان عکس خوب و عکس عالی می‌باشد. بسیاری از مواقع نور خوب عمر کوتاهی دارد، بنابراین از قبل ترکیب‌های آینده را پیش‌بینی نمایید و آماده باشید تا با نور جادو کنید.

آموزش عکاسی در فصل پاییز

۷- تجربه با حرکت عامدانۀ دوربین

حتماً دوربین خود را به هنگام رها کردن شاتر به صورت عمودی تکان دهید تا تصویر محو شود و تصویری انتزاعی از خطوط، بافت‌ها و رنگ‌ها به دست آید. سرعت‌های مختلف شاتر و سرعت‌های مختلف حرکت دست را امتحان کنید تا به تاری مناسب دست یابید. این بهترین فرصت است تا دوربین خود را از سه‌پایه جدا کنید و آزادانه آن را حرکت دهید. عناصر تیره‌تری که به خوبی جواب می‌دهند شامل صورت‌های سنگی، دیواره‌های دره یا مناطق پر از سایه در جنگل می‌باشد.

نکات عکاسی پاییز عکس نایت

۸- به دنبال عناصری باشید که با رنگ پاییز تضاد دارند

رنگ‌های پاییز عموماً روشن هستند و بافت و الگو دارند. به دنبال فرصت‌هایی باشید که رنگ‌های پاییزی را در مقابل عناصر تیره‌تر قرار دهید تا یک تنش دراماتیک در تصویر خود ایجاد کنید.

عکس نایت عکاسی پاییز آموزش

۹- یادتان نرود که به بالا نگاه کنید

فضای داخلی یک جنگل می‌تواند مکانی فوق‌العاده و رنگارنگ برای عکاسی باشد، اما معمولاً ایزوله کردن سوژه دشوار است. اگر مشکل دارید، به بالا بنگرید و آسمان را بررسی کنید. عکس‌هایی که با رنگ پاییز در تضاد هستند و در عین حال آسمان آبی را نیز نشان می‌دهند، می‌توانند بسیار خوشایند باشند و همچنین پهنۀ گسترده‌ای از احتمالات را در اختیار عکاس قرار دهند. حتماً از دیافراگم‌های کوچک‌تری مانند f/22 استفاده نمایید تا هنگامی که از میانۀ جنگل از خورشید عکس می‌گیرید، اثر استاربِرست (Starburst) بر عکستان اعمال شود.

عکاسی پاییز عکاسی از بالا

 

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

دیدگاه‌ها

ninmefe_4071
چهارشنبه, ۰۲/۲۸/۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

صفحه‌ها