× هدیه نوروزی 15% تخفیف و یک تقویم دیواری رایگان تا 14 فروردین برای سفارشات بالای 300 هزار

آموزش ۱۶ ژست عکاسی از خانم ها - قسمت اول

آموزش ژست عکاسی از خانم ها

اگر تا بحال در حین عکاسی از خانم ها به ایده و خلاقیت یا راهنمایی ساده احتیاج پیدا کردید می توانید از  ژست های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. بسیاری از عکاسان حرفه ای در حین عکاسی از این تکنیک ها  استفاده می کنند.

پیشنهاد این است که این ژست ها را همراه مدل خود تماشا کنید بخصوص اگر مدل شما تجربه ای ندارد. در حین عکاسی برای صحبت کردن در مورد ژست ها با مدل تردید نکنید زیرا این امر معمولا خیلی سازنده می باشد و هر دو فرد احساس راحتی بیشتری در حین عکاسی پیدا می کنند.

خوب بزارید شروع کنیم:

۱- برای شروع یک ژست پورتره خیلی ساده و در عین حال خیلی عالی. در این ژست مدل تمام رخ رو به دوربین است و چانه اش بر روی شانه اش قرار می گیرد. در این ژست شما لاغرتر به نظر می رسد.

ژست عکاسی خانم ها

۲- در عکاسی پورتره دست ها عموما قابل مشاهده نیستند. با این حال می توانید با یک ایده خلاقانه از مدل خود بخواهید تا با دستان خود بازی کند و آن ها را در یک موقعیت متفاوت در اطراف سر و یا صورت خود قرار دهد، در این حالت کف دست ها نمایان نیست.

ژست عکاسی خانم

۳- حتما تا به حال نام قانون یک سوم در عکاسی که از قوانین ترکیب بندی است به گوشتان خورده است. به روشی مشابه با استفاده از قطرها می توانید ترکیبی عالی خلق کنید. همچنین به خاطر داشته باشید نیازی نیست همیشه کادر صافی داشته باشید. از چرخاندن دوربین نترسید، ممکن است با این کار به پرسپکتیوهای جالبی در کادر خود دست یابید.

ژست عکاسی بانوان

۴- یک ژست بسیار عالی و دوست داشتنی در حالی که مدل نشسته است. در این پوز زانوها به یکدیگر می چسبند و کمی از بالا عکس گرفته می شود.

ژست عکاسی زن

۵- یک ژست بسیار عالی و جذاب در حالی که مدل بر روی زمین دراز کشیده است. برای گرفتن این شات زانو بزنید و عکس خود را از نزدیکی سطح زمین بگیرید.

ژست عکاسی از مدل خانم

۶- ژستی دیگر در حالی که مدل روی زمین دراز کشیده است. در این ژست خوب است که آرنج هر دو دست همانند تصویر زیر روی زمین قرار بگیرد. این پوز برای فضای باز بسیار عالی است. برای مثال روی چمن و یا بین گل های وحشی.

ژست عکاسی خانم

۷- یک ژست ساده و راحت و در عین حال بسیار خیره کننده. از پایین و نزدیک سطح زمین عکاسی کنید و سعی کنید به آرامی در اطراف سوژه حرکت کنید و عکاسی کنید. همچنین از مدل خود بخواهید موقعیت سر و دستان خود را تغییر دهد تا به پوز ایده آلتان برسید.

ژست عکاسی خانم

۸- یک ژست ساده و عالی دیگر که برای تمام فرم های بدن مناسب است. حالات مختلف پا و دست را امتحان کنید و به یاد داشته باشید بر چشمان مدل فوکوس کنید.

ژست عکاسی خانم

۹- یک ژست راحت و بسیار زیبا در حالی که مدل بر روی زمین نشسته است.

ژست عکس خانم

۱۰- یک ژست ساده و دوستانه دیگر برای حالتی که مدل روی زمین نشسته است. زوایا و جهات متفاوتی را امتحان کنید.

مدل عکس خانم

۱۱- روشی عالی برای نشان دادن زیبایی های بدن مدل. این پوز در حالتی که سوژه به نیم رخ باشد و پس زمینه روشن باشد بسیار تاثیرگذار است.

ژست عکس زن

۱۲- یک ژست ساده و غیر جدی. در این ژست حالات مختلفی را می توان امتحان کرد. از مدل بخواهید تا بدن خود را بتاباند و حالات مختلف دست و چرخش های متفاوت سر را امتحان کنید.

ژست عکس مدل خانم

۱۳- یک ژست ساده و هوشمندانه دیگر. در این ژست در حالی که مدل دستش را در جیب پشت خود قرار داده است به آهستگی به سمت دیگر می چرخد.

ژست عکس زن

۱۴- یک ژست احساسی. در این ژست دستان بالای سر قرار گرفته در حالی که به انحنای سر و بدن تاکید می شود. این ژست برای مدل ها با فرم بدنی متناسب مناسب می باشد.

ژست عکس مدل خانم

۱۵- بی نهایت حالت مختلف زمانی که سوژه در کادر تمام قد قرار دارد وجود خواهد داشت. از مدل بخواهید تا به آرامی بدن خود را بچرخاند، موقعیت دست ها، سر و چمشها را تغییر دهد.

ژست عکس خانم

۱۶- یک پوز راحت در حالی که مدل راست ایستاده و به دیوار تکیه داده است. به یاد داشته باشید که مدل علاوه بر تکیه دادن به دیوار باید دست ها و یا یکی از پاهای خود را به دیوار تکیه دهد.

ژست عکس خانم

 

دسته بندی: 
مطالب مرتبط: 

دیدگاه‌ها

Sumepecap_3865
دوشنبه, ۰۱/۰۸/۱۴۰۱ - ۰۲:۱۲

صفحه‌ها